סוגי מזון לכלבם כתוב תגובה

אחת ולתמיד – שימורים לכלב (מזון רטוב), מזון רך או גרגירי מזון יבש?

מזון יבש, רך ורטוב הם סוגי המזון הנפוצים ביותר עבור כלבים. בעוד שבתוך כל אחת מהקטגוריות הללו קיים טווח רחב של מוצרים, שהינם שונים זה מזה באיכותם, ייעודם ומחירם, כבעלי כלבים עלינו להכריע ראשית בשאלה אילו מסוגי המזון – היבש, הרך או הרטוב, מתאים יותר עבור כלבינו. לפיכך, צוות פט פלוס ריכז כאן לפניכם את היתרונות והחסרונות בכל אחד מהסוגים, כדי שתוכלו לקבל החלטה נבונה.

בחלק זה של המדריך נבחן את יתרונותיו וחסרונותיו של כלל מזונות הכלבים שתוכלו למצוא בחנות חיות; האוכל היבש, הרך והרטוב.

מזון יבש, רך או רטוב – אז במה כדאי לבחור?

כאמור, איגוד יצרני המזון האירופאי לחיות מחמד מגדיר את סוגי המזונות הללו בצורה הבאה:

מזון יבש – הינו אוכל שאחוז המים בתוכו אינו עולה על 14% (ובדרך כלל, עומד על כ – 10%).

מזון רך או לח למחצה – אוכל לכלבים שאחוז המים בתוכו נע בין 14% ל – 60%. (ובדרך כלל, עומד על 25%-30%)

מזון רטוב בשימורים – מוגדר באוכל אשר אחוז הלחות (מים) בתוכו היא 60% או יותר.

סקירת שלושת סוגי המזון בחלקיו הקודמים של האמר מעלה כי באופן כללי המזון היבש עדיף, אם כי הדבר תלוי בצרכים שלכם ובעדפותיכם בצורה הבאה:

בשל תכולת הנוזלים הגבוהה שבו, אוכל רטוב לכלבים יכול להיות עדיף יותר בתנאי אקלים חם או בעונות חמות ויבשות, כמו גם עבור כלבים שנמנעים משתייה מרובה. בנוסף, בשל טעמו החזקים, האוכל הרטוב גם מתאים יותר עבור כלבים מבוגרים מאוד, חולים או בעלי תיאבון מועט באופן כללי.

אוכל רך, על פי רוב יהיה בריא פחות מאוכל רטוב ויבש כאחד, ולפיכך יהיה עדיף כפינוק לכלב או במקרים של כלב עם בררנות במזון וללא בעיות דנטליות – ובמידה ואתם מבקשים להימנע מהמרקם הדביק והמלכלך של האוכל הרטוב.

בכל המקרים האחרים, אוכל יבש לכלב מתגלה כפרקטי ביותר, הן מבחינת תקציב, נוחות והיגיינה, וגם כאוכל העדיף ביותר מבחינה דנטלית. עם זאת, כאמור, באופן כללי מזון יבש מבוסס פחות על חלבונים מהחי ועשוי להכיל פחות חומצות שומן מסוגי המזון האחרים. בחירת אוכל יבש איכותי, עם אחוזים גבוהים באופן יחסי של חלבון מהחי ושל חומצות שומן, עשוי להיות פתרון אידיאלי, שישלב בין נוחות האכלה עבורכם, נוחות האכילה של הכלב – ותזונה נכונה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *