שימורי מזון לכלבים כתוב תגובה

מזון רטוב בשימורים לכלבים – Wet dogs food

מזון יבש, רך ורטוב הם סוגי המזון הנפוצים ביותר עבור כלבים. בעוד שבתוך כל אחת מהקטגוריות הללו קיים טווח רחב של מוצרים, שהינם שונים זה מזה באיכותם, ייעודם ומחירם, כבעלי כלבים עלינו להכריע ראשית בשאלה אילו מסוגי המזון – היבש, הלח או הרטוב, מתאים יותר עבור כלבינו. לפיכך, צוות פט פלוס ריכז כאן לפניכם את היתרונות והחסרונות בכל אחד מהסוגים, כדי שתוכלו לקבל החלטה נבונה. בחלק זה של המאמר נבחן את יתרונותיו וחסרונותיו של המזון הרטוב.

איגוד יצרני המזון האירופאי לחיות מחמד, מגדיר את האוכל הרטוב לכלבים כמזון אשר אחוז המים בתוכו עומד על 60% או יותר. שימורים לכלבים מיוצרים בשיטה דומה לזו בה מיוצרים מזונות משומרים עבור בני אדם. המזון נטחן, מעורבב ומבושל ואז מועבר לפחית. איטום הפחית נעשה במקביל לחיטוי באמצעות קיטור, ולבסוף הפחית הסגורה עוברת חיטוי נוסף בחום גבוה (121 מעלות) למשך 3 דקות, כדי למנוע התפתחות של חיידקים קטלניים כגון קלוסטריודיום ובוטולניום בתוך הפחית.

לעיתים קרובות האוכל הרטוב מעובד לצורה של חתיכות בשר אמיתיות או של בשר טחון – שימו לב שצורה זו היא מלאכותית! לא מדובר (בדרך כלל) בחתיכות בשר אמיתי ואיכותי, ואין על המראה להעיד על כמות הבשר במוצר.

יתרונותיו של מזון רטוב:
  • בדומה לאוכל הלח, טעמו של האוכל הרטוב בדרך כלל ערב יותר לכלבים.
  • אם כלבכם שותה באופן יחסי מעט מים, האוכל הרטוב יכול להוות מקור חלופי חשוב לנוזלים עבורו.
  • תחושת שובע למרות צריכה קלורית נמוכה יותר:

תחושת שובע מתקבלת בדרך כלל בעקבות תחושת מילוי חלל הבטן באוכל. לכן, צריכת אוכל רטוב ואוכל יבש באותה כמות – תשביע את הכלב באותה המידה. עם זאת, משום שנפח המים במזון הרטוב גדול הרבה יותר, כלב שייצרוך אותו ייצרוך למעשה פחות קלוריות עבור אותה כמות מזון, ולמרות שהתקבלה תחושת שובע!

  • כלבים מבוגרים יותר, שהחושים שלהם הפכו כהים יותר עם הזמן (פחות רגישים לריח וטעם), עשויים להיות נכונים יותר לאכול מזון רטוב, שטעמו וריחו חזקים יותר. הדבר נכון גם עבור שתאבונם, או חוש הריח שלהם, מדוכאים באופן זמני בעקבות מחלה.
  • אוכל רטוב קל יותר ללעיסה, ולכן יכול להיות גם אופציה עדיפה יותר עבור כלבים עם בעיות בשיניים, לסתות או בעלי חלל פה קטן.
  • תזונתית – באופן כללי הרכב החלבונים באוכל רטוב מבוסס על יותר חלבון מהחי בהשוואה לאוכל יבש, כפי שכבר הוזכר.
חסרונות של מזון רטוב:
  • אוכל רטוב מלכלך יותר, ולכן יצריך יותר השקעת זמן בניקיון כדי לשמור על תנאי האכלה היגייניים עבור הכלב.
  • בעל חיי מדף קצרים יותר בהשוואה למזון ייבש, מרגע פתיחת המוצר והנחתו בצלוחית ההאכלה.
  • בדרך כלל, אוכל רטוב יהיה משמעותית יקר יותר בהשוואה לאוכל יבש.
  • אוכל רטוב עשוי להידבק לשיני הכלב ולהיכנס לחללים בין השיניים, ובכך, ללא טיפול הולם, לתרום להתפתחות בעיות שיניים וחניכיים – יותר בהשוואה לאוכל יבש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *