מזון רך לכלבים כתוב תגובה

מזון רך לכלבים – Semi moist dog food

המזון היבש, הרך והרטוב הם סוגי המזון הנפוצים ביותר עבור כלבים שניתן למצוא בחנות חיות. בעוד שבתוך כל אחת מהקטגוריות הללו קיים טווח רחב של מוצרים, שהינם שונים זה מזה באיכותם, ייעודם ומחירם, כבעלי כלבים עלינו להכריע ראשית בשאלה אילו מסוגי המזון – היבש, הרך או הרטוב, מתאים יותר עבור כלבינו. לפיכך, צוות פט פלוס ריכז כאן לפניכם את היתרונות והחסרונות בכל אחד מהסוגים, כדי שתוכלו לקבל החלטה נבונה. בחלק זה של המדריך נבחן את יתרונותיו וחסרונותיו של המזון הרך (או ה"לח למחצה").

איגוד יצרני המזון האירופאי לחיות מחמד, מגדיר את המזון הרך לכלבים כמזון שאחוז המים בתוכו נע בין 14%-60% (אם כי אחוזי הלחות במזונות אלו עומדת בדרך כלל על 25%-30%). מרבית מזון הרך מיוצר כמו אוכל יבש לכלבים, בטכניקה שדומה לזו שבה שמיוצר הקורנפלקס שלנו – רכיבי הבסיס מעורבבים עד שמתקבלת תערובת אחידה, שאז עוברת תהליך בישול בחום, לחץ וקיטור ונחתכת לחתיכות קטנות

יתרונות של מזון רך לכלבים:
  • טעמו של האוכל עם אחוזי לחות גבוהים יותר, על פי רוב, וכפי שנמצא במחקרים, ערב יותר לכלבים.
  • המזון הרך מלכלך פחות בהשוואה לאוכל רטוב, על אף שטעמו ערב לא פחות ממנו.
חסרונות של מזון רך לכלבים:
  • בדרך כלל, בשל שיטת הייצור שלו, אחוז הפחמימות במזון רך גבוהה יותר בהשוואה לסוגי המזון האחרים, ולכן הוא איננו הבחירה האידאלית במקרה וכלבכם זקוק לדיאטה שתמנע ממנו להעלות במשקל או נזק דנטלי.
  • משום אחוזי הלחות שבו, המזון הרך מועד יותר לקלקול (ומשום ההבדלים בשיטת הייצור, הוא יותר מועד לקלקול גם בהשוואה לאוכל הרטוב). לכן, מוספים לו בדרך כלל חומרים שמטרתם למנוע התפתחות חיידקים ועובשים. יש לבדוק את טיבם וכמותם של תוספים אלו במזון, על מנת לוודא שאינם עשויים להזיק לכלבכם במידה ויצרוך מהם כמויות משמעותיות.

במדריך הבא, נבחן את היתרונות והחסרונות של מזון רטוב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *