מזון יבש לכלבים

מזון יבש לכלבים כתוב תגובה

מזון יבש לכלבים – Dry dog food

איגוד יצרני המזון האירופאי לחיות מחמד, מגדיר "מזון יבש לכלבים" כמזון שאחוז המים בתוכו אינו עולה על 14%. מרבית המזון היבש מיוצר באותו תהליך כפי שמיוצר הקורנפלקס שלנו – רכיבי הבסיס מעורבבים עד שמתקבלת תערובת אחידה, שאז עוברת תהליך בישול בחום, לחץ וקיטור ונחתכת לחתיכות קטנות.

יתרונות של מזון יבש:
  • אחסון נוח וחיי מדף ארוכים – זהו היתרון המובהק והגדול ביותר של מזונות יבשים על פני המזונות האחרים. בשל אחוז הלחות הנמוך שבו, אוכל יבש יכול להישאר בקערת ההאכלה שעות עד ימים מבלי להתקלקל. האוכל שנשאר בשק ההאכלה, יכול להישאר בתוכו שבועות במידה והוא סגור ומאוחסן כנדרש (שימו לב, האופציה המומלצת ביותר כדי לשמור על טריותו של המזון לאורך זמן היינה דלי אחסון ייעודי למזון חיות מחמד).
לפיכך, בשימוש במזון יבש:
  • הסיכוי של כלבכם לחלות כתוצאה מקלקול מזון לאחר פתיחתו הינו נמוך ביותר.
  • המזון יכול להיות זמין עבור כלבכם בקערה בכל עת, מבלי שתהיו צריכים להתפנות להאכלה נקודתית לאורך היום.
  • הזמן שתשקיעו בניקוי הכלים וסביבת ההאכלה של כלבכם יהיה נמוך יותר בהשוואה לסוגי המזונות האחרים.
  • מזון יבש בריא יותר מבחינה דנטלית – ברחבי הרשת נפוצה הטענה שהמרקם המחוספס של האוכל היבש, מתחכך כנגד שיני הכלב באופן שמונע הצטברות של פלאק חיידקי השן. לפיכך, אוכל יבש מקדם שיניים וחניכיים בריאות יותר. טענה זו שנויה במחלוקת ולא אוששה באופן משמעותי..! עם זאת, ניתן להניח שמזון יבש נדבק פחות לחלל הפה והשיניים של הכלב בהשוואה לאוכל רטוב (לו מוסיפים חומרים כגון עמילן על מנת להפוך את מרקמו לסמיך יותר) – ולפיכך עדיף מבחינה דנטלית.

 מעניין לגלות שההשפעה של מזון יבש על בריאות הפה, ככל הנראה קשורה כלל ועיקר בגודל הגרגירים מהם הוא עשוי: במחקר מ – 2007 נמצא שכלבים שאכלו מזון יבש עם גרגירים גדולים, סבלו הרבה פחות (42% בממוצע!) מפלאק חיידקי השן, בהשוואה לכלבים שאכלו את אותו מזון כאשר זה נחתך לגרגירים קטנים.

לבסוף, שימו לב, שכמות הסוכרים בכל אחד מהמזונות שתבחרו (יבש, רטוב או לח) גם כן תשפיע באופן משמעותי על הבריאות הדנטלית של המזון.

חסרונות של מזון יבש:
  • מחקרים מצאו שמזון עם אחוזי לחות נמוכים יותר, על פי רוב, טעים פחות לכלבים.
  • מבחינה תזונתית:
  • בחלק מהמקרים הרכב החלבונים באוכל יבש מבוסס יותר על חלבונים מהצומח ופחות על חלבונים מהחי. חלבון שמקורו מהחי, נחשב כחלבון איכותי יותר, ולכן זהו חיסרון במקרה של אוכל יבש.
  • באופן כללי, סוג השומן בו נעשה שימוש בייצור מזונות יבשים, והכמות הנמוכה יחסית של שומן באופן כללי במזונות אלו, הופך את המזון היבש לעשיר פחות בחומצות שומן (Fatty Acids) החיוניות לכלב.

במדריך הבא, נבחן את יתרונותיו וחסרונותיו של מזון רך או מזון רטוב בשימורים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *